Sortirem des d'Espot i anirem al refugi Josep Maria Blanc.

Pujarem per la ruta que passa pels estanys de Trescurro (10 km) i diumenge  si no és molt dificultós
aniriem fins a l'estany de Fonquero per baixar per una banda diferent.

Aquesta és la descripció que apareix a la web del refugi:

L’itinerari comença a Espot. Per arribar-hi des de Sort, es pren la carretera C13 en direcció nord cap a la Guingueta d’Àneu i, poc abans d’accedir-hi, a l’alada de l’embassament de la Torrassa, cal desviar-se a l’esquerra per la carretera local LV- 5004. Es deixa el centre de la vila i s’agafa la carretera que duu a l’estació d’esquí. Al cap de molt poc s’és al pont de Feners, damunt el riu de Peguera. Des d’aquí es domina la Torre dels Moros (la Torreta), torre de guaita de l’època medieval de bon aspecte i conservació. Hi ha uns cartells indicadors del sender GR 11-20 que duu al refugi Josep Maria Blanc i que cal prendre. El camí segueix aigües amunt el riu de Peguera. Més enllà, un corriol baixa per l’esquerra a l’engorjat que aquí fa la vall, al punt on hi ha la font del Sofre, que brolla tèbia i amb un característic color i olor.

Se segueix una forta pujada entre els pins. El camí, sempre evident, travessa el riu pel pont del Salvador. A mesura que es puja el trajecte esdevé força ombrívol i recorre bells indrets. Es creua el riu Peguera per una passera de troncs i es continua de nou per la solana. Ara el camí remunta per prats i de seguida travessa una barrancada per un petit mur de pedra.

Cada cop la vista és més extensa. La ruta s’apropa al torrent de la Font Grossa, que saltironeja pel cingle superior fent breus cascades. És un bon indret per proveïr-se d’aigua. A partir d’aquí el camí s’enfila fent breus llaçades i, en poca estona, surt d’entre la bosquina. Se segueix per sobre d’uns troncs travessant una ampla zona entollada.

Es comença a veure a l’esquerra la presa de l’estany de Lladres. De seguida es desemboca en una pista de servei que ve per la dreta.

Cal continuar per la pista que puja sobtadament. A mà esquerra, entre les clarianes del  bosc, es troben els bellíssims estanys de Trescuro, envoltats de pins i de grans extensions de vegetació aquàtica. Al capdamunt s’entra a la pleta de Romes, porta d’entrada de la vall superior de Peguera, un cop guanyada la muralla granítica que li serveix de base. La pista segueix contornejant aquesta zona de granits i es deixa a la dreta la presa situada a l’extrem nor-est de l’estany Tort de Peguera. Poc desprès s’abandona la pista que fa cap a l’estany Negre i s’agafa a la dreta del sender que porta al refugi Josep Maria Blanc.